نشست ارتباط دانشگاه جامعه و صنعت با هدف بررسی مسائل آب دانشگاه خوارزمی برگزار شد. نشست ارتباط دانشگاه جامعه و صنعت با هدف بررسی مسائل آب دانشگاه خوارزمی برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1399/12/20 | 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه خوارزمی، بررسی مشکلات آب دانشگاه سه شنبه ۱۹ اسفندماه ۱۳۹۹ با حضور معاون مدیرکل منابع آب فاضلاب استان البرز، معاون آبفا، شرکت آب منطقه ای و رئیس و مدیران فنی دانشگاه خوارزمی در کرج برگزار شد.
 در این نشست مشکلات آبی و قطعی مکرر آب در فصول پرمصرف و مسائل آب شرب دانشگاه، ضرورت تامین آب مورد نیاز شهر در حال ساخت سلول بررسی شد.
دکتر اکبردوست مدیر دفتر فنی و طرح های عمرانی با ارایه گزارشی از وضعیت میزان مصرف روزانه دانشگاه خوارزمی و منابع آبی گفت؛ راه اندازی طرح های عمرانی دانشگاه همچون دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده روانشناسی و سالن چند منظوره و راه اندازی شهر سلول که در سال‌های آتی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت، می تواند دانشگاه را از نظر آب دچار چالش کند. 
دکتر اکبر دوست در انتها پیشنهاد کرد تا با افزایش حجم انتقال آب و مجوز حفر چاه در نقطه مشخصی از دانشگاه بتوانیم بر مشکلات آب فایق آییم.
دکتر نجفیان مدیرکل منابع آب استان البرز با اشاره به همکاری مناسب دانشگاه خوارزمی در خصوص طرح های توسعه ای و همکاری‌های پژوهشی گفت؛ در طی سالهای گذشته ظرفیت های اکولوژیکی منطقه توجه نشده است و با توجه به تامین ۴۰ تا ۴۳ درصد از آب استان تهران از سدهای استان البرز گفت: طرح هایی مثل مسکن مهر و اقدام ملی مسکن که در برخی موارد بدون نگاه به ظرفیت ها اجرایی می شود، باعث آسیب به منابع آبی کشور شده است. وی پیشنهاد کرد تا دانشگاه خوارزمی در زمینه طرح های آبی به‌صورت دانشگاه پایلوت مطرح شود.
همچنین دکتر حبیبی با توجه به دغدغه شرکت سرمایه گذار در شهر سلولی مبنی بر تامین آب گفت: امید است جلسات کارشناسی با حضور مدیران دفتر فنی دانشگاه جهت بررسی مجدد ظرفیت های آبی دانشگاه با کارشناسان فنی آبفای منطقه محاسبه مجدد از میزان مصرف و میزان منابع آب برگزار شود.وی همچنین از اعلام آمادگی کارشناسان فنی آب منطقه‌ای کرج جهت بررسی فنی لازم برای افزایش آبدهی چاه های دانشگاه خبرداد.
رئیس دانشگاه خوارزمی ابراز امیدواری کرد، دانشگاه تا چند سال آینده به عنوان الگو در مصرف و مدیریت منابع آب باشد و ضمن حذف و کاهش کشت چمن روش های جایگزین جهت محوطه سازی و زیباسازی مورد بررسی فنی قرار گیرد.
دکتر سعدی معاون شرکت آب منطقه ای گفت؛  در صورت اعلام نیاز و برنامه های توسعه دانشگاه و ارسال درخواست افزایش قطر انشعاب آب آشامیدنی، شرکت آب منطقه ای آماده همکاری است.وی همچنین پیشنهاد داد؛ دانشگاه خوارزمی از ظرفیت‌های پکیج های تصفیه خانه و راه اندازی آن توسط شهرداری جهت آبیاری درختان و استفاده از پساب استفاده نماید.دکتر نجفیان در پایان از تشکیل جلسه ای از کارشناسان دفتر فنی دانشگاه و نماینده شرکت آب منطقه ای و آبفا برای توجیه و تامین خواسته شرکت سرمایه گذار در راه اندازی شهر سلول استقبال کرد و وعده همکاری داد.وی همچنین از تعامل و همکاری مشترک دانشگاه و اداره کل منابع آب استان و آب منطقه ای در خصوص خدمات فنی و مشاوره خبرداد.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 2313 بار   |   دفعات چاپ: 179 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر