گردهمایی آنلاین دانشگاه خوارزمی و دانشگاه المستقبل

 | تاریخ ارسال: 1402/11/4 | 
نشست مشترک بین دو دانشگاه خوارزمی و المستقبل کشور عراق، در روز سه شنبه سوم بهمن ماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. در این جلسه همکارانی از دانشکده ها و بخش های مختلف اداری حضور داشتند.
شرکت کنندگان دانشگاه خوارزمی در این جلسه عبارت بودند از:
۱. دکتر علی عظیمی، مدیر دفتر روابط بین الملل
۲. دکتر مهری اکبری، معاون دفتر روابط بین الملل
۳. دکتر حسین مهاجری، رئیس مرکز مطالعات بین‌الملل
۴. دکتر رغد معمار، رئیس اداره پذیرش و جذب دانشجویان بین المللی
۵. دکتر مسلم قاسمی، رئیس اداره همکاری های بین المللی
۶. دکتر محمد حسین کریم، مشاور مالی دانشگاه و مسئول راه اندازی پردیس بین الملل
۷. دکتر عیسی زارع رئیس دفتر ریاست دانشگاه و مدیر روابط عمومی.
 شرکت کنندگان دانشگاه المستقبل عبارت بودند از:
۱. عصام ابوالعزیز محمد، مدیر امور فرهنگی
۲. ازهر محسن عبد، رئیس دانشکده فناوری های مهندسی
۳. علاء ضاری جواد البیاتی، رئیس دانشکده مهندسی شیمی
۴. تیسیر سومر جاز اللامی، استادیار دانشگاه المستقبل
۵. قصی رشید عبد الامیر، رئیس دپارتمان مکانیک
۶. ریاض عبدالعباس علی السلطانی
این نشست ساعت ۱۱:۳۰ و با سخنرانی آغازین دکتر حسین مهاجری، رئیس مرکز مطالعات بین الملل دانشگاه خوارزمی آغاز شد.
سپس دکتر عصام ابوالعزیز محمد، مدیر امور فرهنگی برای حاضران درباره تاریخچه دانشگاه المستقبل توضیحات مختصری ارائه دادند و خاطر نشان کردند که دانشگاه المستقبل یک دانشگاه خصوصی است که در حدود سال ۲۰۰۱ تأسیس شده و در دانشکده های مختلف از جمله دانشکده های پزشکی و غیرپزشکی بالغ بر ۳۰۰۰۰ دانشجو دارد. در ادامه دکتر مهاجری به ارائه گزارشی در خصوص رتبه بندی دانشکده های مختلف از نظر شاخص های موسسه آموزش عالی تایمز پرداختند که از ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ را در بر می گرفت.
دستور جلسه ای که پیش از برگزاری جلسه معین شده بود شامل تبادل استاد و دانشجو، همکاری در انتشار مجلات، برگزاری کارگاه ها و سمینارهای دوجانبه یا مبتنی بر نیاز، مدرسه تابستانی برای دانشجویان مهندسی دانشگاه المستقبل و به اشتراک گذاری منابع بود.
 در این دیدار، طرفین درباره زوایای مختلف موضوعات از جمله هزینه ها و شهریه های مدرسه تابستانی بحث و گفتگو کردند و در این ارتباط طرف عراقی در مورد هزینه های مدرسه تابستانی درخواست کردند که در صورت امکان تخفیف بیشتری لحاظ شود.
ایده مدرسه تابستانی که توسط دانشگاه خوارزمی مطرح شده بود، در پاسخ به پیشنهاد نماینده ای از دانشگاه المستقبل ارائه شد که درخواست کرده بودند جهت برگزاری مدرسه تابستانی گروهی از دانشجویان مقطع کارشناسی به همراه هیئتی از اعضا این دانشگاه به عنوان سرپرست ایشان عازم دانشگاه خوارزمی شوند.
دکتر مسلم قاسمی به عنوان نماینده دانشگاه خوارزمی، طرح پیشنهادی مفصلی را درباره مدرسه تابستانی مطرح کردند که شامل دوره های ارائه شده و فعالیت های فرهنگی و تفریحی برای ۱۵ دانشجو می شد. در نهایت، هر دو طرف در مورد چارچوب این طرح به توافق رسیدند و تصمیم گرفتند که در مورد جزئیات بیشتر این طرح در جلسات آینده به بحث و گفتگو بپردازند.
در ادامه دانشگاه المستقبل اعلام کرد که در تاریخ ۲۲-۱۷ فوریه سمیناری با عنوان "هفته توسعه پایدار" در این دانشگاه برگزار خواهد شد و از همکاران دانشگاه خوارزمی دعوت کرد تا جهت ارائه سخنرانی و برقراری همکاری‌های مشترک در این رویداد حضور به هم رسانند.
طرف عراقی پذیرفت که در صورت رسیدن به توافق متقابل جهت انتشار مقالات و نشریات مشترک هزینه های مربوط به این امر را بر عهده بگیرد.
این جلسه در ساعت ۱۳:۰۰ همان روز به پایان رسید.

 



CAPTCHA

دفعات مشاهده: 3621 بار   |   دفعات چاپ: 37 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر